|
Forum klubu motocyklowego PW Forum klubu motocyklowego PW SiMRiders
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 8:50, 11 Sie 2008 Temat postu: FZR 1000 87' Nagłe rozład akumulatora |
|
|
Witajcie. Jestem poczatkującym motocyklistą FZR 1000. Mam pytanie. Ostatnio oddaliłem się od domku jakieś 300 km i w drodze powrotnej zatrzymałem się na tankowanie. Zgasiłem motor zatankowałem i już nie odpaliłem. Akumulator - śmierć. Odpaliłem przez kable ale po włączaniu świateł zaraz gasł. Pradnica Ładuje bo przy dodaniu gazu po odpaleniu światła mocniej świeciły ale motr po chwili gasł i znów aby go odpalić wymagał wsparcia.Skończyło sie na lawecie. Teraz podłączyłem akumulator do prostownika i zero reakcji. Tak jakby już był świętej pamięci i miał lat mnóstwo a to nowy dobry akumulator za ok 250 zł.
Co może być tego przyczyną? Od czego zacząć. Proszę o pomoc.
Dziękuję i pozdrawiam Piotr
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 12:16, 11 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Florek
Administrator
Dołączył: 15 Gru 2006
Posty: 822
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 9:52, 11 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Sprawdź czy masz elektrolit w akumulatorze. Aku powinno się wymieniać co 2-3 lata wiec mógł umrzeć śmiercią naturalną. Jak nie aku to pewnie jakieś zwarcie w instalacji, alternator itd.
A tak generalnie to kultura wymaga aby się przywitać
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Florek dnia Pon 9:53, 11 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spider88g
inżynierzu
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 508
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Pon 11:52, 11 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
ja bym od razu bez pytania dał go na karnego jeżyka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 12:18, 11 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Akumulator ma 1 rok jest pełen elektrolitu. Coś mi mówią o jakimś regulatorze napięcia ale na razie to dla mnie temat tabu. Po pierwsze trzeba to zlokalizować pewnie cos pomierzyć. Nie wiem więc pytam - tak to jest z początkującymi . Proszę więc o dalszą pomoc
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 12:22, 11 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Akumulator jest sprawny przynajmniej był. Ma rok jest pełen elektrolitu. Ale to dziwne bo jak go wyjąłem teraz po tej podrózy to prostownik jakby go nie widział ani drgnie. Mówia, iż to może regulator napięcia? ale co to i z czym się to je to kolejny temet do zgłębienia. Najpierw lokalizacja potem pewnie pomiar. Oj jak to początkujący trzeba się uczyć - jak całe zycie. Dlatego pytam dalej i dziękuję za odpowiedzi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał
inżynierzu
Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce-Waw
|
Wysłany: Pon 20:58, 11 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
oochhhhhh
wątpię, żeby to moto miało prądnicę, raczej alternator; elektrolitu ma być nie pełno tylko określony poziom chyba; prostownika też trzeba umieć używać, jesteś pewien, że umiesz (bez złośliwości pytam)? Akumulatory też są różne i opinie co do ładowania tych żelowych są podzielone.
Ja bym sprawdził najpierw na innym aku czy działa..jak jest ok, to wiadomo..różne są z prądem historie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 13:42, 12 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Ok tak zrobię sprawdzę najpierw na nowym akumulatorze.
Mam jeszcze pytanie czy ktos wiem gdzie w FZR 1000 genesis z 1987 roku - (dwa okrągłe swiatła z przodu) jest regulator napiecia? CZy jak to mówią za zadupkiem czy jest to element alternatora?
Dziękuję i pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał
inżynierzu
Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce-Waw
|
Wysłany: Wto 17:47, 12 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Poszukaj sobie manuala do tego sprzęta. Bardzo ułatwia życie, a na 99% można go bez problemu ściągnąć z netu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
joozek1
Stukacz
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 8:48, 13 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Ładowanie można sprawdzic na 2 proste sposoby:
1) sprawdzasz czy światła ci sie rozjaśniają jak dodajesz gazu, (czyli moto pracuje na wolnych obrotach, dodajesz gazu i patrzysz na światełka:)
2) podpinasz miernik pod aku, dodajesz gazu i sprawdzasz czy jest przyrost napięcia.
jeżeli jest tzn że reulator masz sprawny,
przed pomiarami postaraj się naładować aku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 9:20, 13 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Bardzo dziękuję za rady.
Mam jeszcze pytanie w odpowiedzi Michała jest napisane "Poszukaj sobie manuala do tego sprzęta. Bardzo ułatwia życie, a na 99% można go bez problemu ściągnąć z netu" - co to jest ten manual - czy chodzi tu o ręczny regulator napiecia - a jeśli tak to czy jest to operacja prosta do przeprowadzenia - czy ten manual nie musi mieć jakis odpowiednich parametrów - a jesli tak to jak do tych parametrów dotrzeć?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek
inżynierzu
Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: IL
|
Wysłany: Śro 9:26, 13 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
instrukcja obsługi:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Florek
Administrator
Dołączył: 15 Gru 2006
Posty: 822
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 16:08, 13 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
załamka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spider88g
inżynierzu
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 508
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Śro 17:41, 13 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
oj tam prezes od razu załamka, widać reforma giertycha nie sięgnęła jego miejscowości i szkół, i chłopak nie miał angielskiego w szkole, ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rebelka
wie co to motór
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:39, 13 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
oj prezes, prezes, przecież można nie wiedzieć, człek się całe życie uczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motokogut
polerant nagaru
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:30, 13 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
czy to aby nie jaka podpucha ten temat??
a jeśliu nie to moim zdaniem masz coś z z instalacją, możliwe że sie zwarcie jakieś robi i pobiera cały prąd i dlatego moto gaśnie przy włączeniu swiateł przy rozładowanym aku, bo normalnie nawet jak aku rozładowany to po odpaleniu można jeździć bez problemu pod warunkiem że sie pcha na stacjach. to że rozładowało baterie do zera mogło przyczynić sie do wygięcia płytek ołowianych co prowadzi do zwarcie i mamy 2kg złomu ołowiowego po 1,85zł za kilo. i możliwe że wkładając nowe aku będzie dobrze do momentu do póki go coś nie rozładuje i od nowa kicha. włączaj po kolei elementy instalacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|