|
Forum klubu motocyklowego PW Forum klubu motocyklowego PW SiMRiders
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simsun
natłuc
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:32, 04 Wrz 2007 Temat postu: gaszenie motonga |
|
|
Dziś byłem u elektryka motongowego (tak naprawdę to medycznego) w celu zawiezienia mu modułu zapłonowego do naprawy. Facet sam jeździ motocyklem to trochę pogadaliśmy. Powiedział mi że nie powinno się gasić motocykla wyłącznikiem na kierownicy bo wtedy odcina się plus od scalaka w regulatorze napięcia co może spowodować duże przepięcia w instalacji i uszkodzić ją. Także od dziś panie i panowie gasimy kluczykiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spider88g
inżynierzu
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 508
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Wto 23:02, 04 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
dzięki za cenna radę, słyszałem sprzeczne opinie na temat gaszenia moto, ale teraz już wiem,
P.S. ale przecież jakoś trzeba strzelać z wydechu no nie?? a z kluczyka to hujnia z grzybnią ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maly_tomi
natłuc
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Otwock
|
Wysłany: Wto 23:37, 04 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Az z ciekawosci zajrzalem do schematu elektrycznego mojego motocykla i powiem Ci, ze nie ma roznicy czy wyjaczysz przyciskiem czy kluczykiem bo jedno i drugie odcina plus :P Roznica jest tylko tak, ze przycisk odcina plus od samego modulu, a kluczyk wylacza plus z calego motoru. Czyli tak czy siak powstanie przecpiecie.
Modol powinien byc tak zaprojektowany zeby wytrzymac przepiecia podczas wylaczania motocykla (pechnie dochodza nawet do 2x napiecie zasilania czyli 24V), tak jak to jest w przypadku wiekszosci kluczy transystorowych sterujacych cewkami (akorat w tym przypadku stosuje sie jeszcze diody gaszace przepiecia).
Tak wiec podsumowujac:
Nie zrobiono by tego przycisku gdyby psul motocykl :P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spider88g
inżynierzu
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 508
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Śro 13:11, 05 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
heheh no to kurcze simsun co za wstawiasz trefne informacje??
ja dzisiaj z przyzwyczajenia wyłączynem red buttonem i sie aż źle pocuzlem bo sobie przypomniałem o Tobie ;p a tu Maly TOmi mowi ze jest inaczej :P no to chlopaki ustalcie miedzy soba kto ma racje ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekZm
zdzieracz silikonu
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Marki
|
Wysłany: Śro 14:38, 05 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Ja też słyszałem różne opinie na ten temat i wyszło na to że nie ma różnicy chyba że w konkretnych motocyklach których układ elektryczny jest inaczej zbudowany. Dla zainteresowanych bardziej [link widoczny dla zalogowanych] ->> Chłopaki sie trochę bardziej o tym rozpisali:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maly_tomi
natłuc
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Otwock
|
Wysłany: Śro 16:17, 05 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Przeczytalem sobie w instrukcji obslugi motocykla co na ten temat pisza.
Wiec jedyna roznica jest taka, ze po wylaczeniu przyciskiem nie gasna swiatla bo zasilanie jest odciete tylko od modulu zaplonowego, a wylaczenie stacyjki odlacza zasilanie od swiatel. Dlatego producent nie poleca wylaczania motocykla guzikiem (zapalone swiatla rozladowuja akumulator).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simsun
natłuc
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 13:02, 06 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Hmm ja nie jestem specem od elektryki. Ja tylko powtarzam co powiedział mi ten elektronik, a wiem że gość zna się na rzeczy i nie jest w ciemię bity.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał
inżynierzu
Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce-Waw
|
Wysłany: Wto 9:07, 18 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Sprawa jest prosta, nie każdy może/musi wiedzieć jak wygląda jego instalacja..
Kluczykiem zapalamy i gasimy moto.
Guzik jest do awaryjnego wyłączania silnika, co nawet brzmi logicznie, bo jest pod ręką (przy glebie np.)
Koniec rzeźby
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Florek
Administrator
Dołączył: 15 Gru 2006
Posty: 822
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:39, 18 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
a ja gaszę moto otwierając kosę na biegu
i nie muszę się zastanawiać czy guzik czy kluczyk
(nic głupszego mi do głowy nie przyszło)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simsun
natłuc
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:50, 18 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Florek napisał: | a ja gaszę moto otwierając kosę na biegu | - brawo ten Pan 8)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał
inżynierzu
Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce-Waw
|
Wysłany: Czw 19:23, 20 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Możesz gasić nawet zdejmując fajki ze świec...sorry nic głupszego mi do głowy nie przyszło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simsun
natłuc
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:38, 20 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
ten dział powinien się nazywać - konkurs na najgłupszy pomysł
Ja nie gaszę moto na noc - rano mam ciepłe i można od razu w palnik dawać. Mówię Wam dobra sprawa :P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spider88g
inżynierzu
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 508
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Pią 10:33, 21 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
popieram kolege simsuna ma racje chlopak, ja tez tak robie ale z celów ekonomicznych , bo podczas odpalania i rozgrzewania musi byc na ssaniu i duzo wachy bierze, dlatego wole go zostawic zeby pochodzil na noc, polcema ten sposób
a ja jescze gasze moto tak ze wciskm hebel do oporyu tylny zeby sie kolo zblokowalo i gasnie po jakims czasie, mozna tez wyciagac wezyk od gaznikow tyle ze zawsze jest zwloka,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon
inżynierzu
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: Pon 8:20, 24 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
albo tankowac tylko tyle ile potrzeba na dana przejażdzke, zeby na oparach dojechac w okolice domu a reszta trasy z rozpadu... oszczedność paliwa i spora dawka adrenaliny gwarantowana.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spider88g
inżynierzu
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 508
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Pon 9:19, 24 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
a ja jak miałęm jedna z ostatnich przejażdzek, pojechałem kawałek za brodnice jakieś 5 km, i kurcze zaczał mi przerywać z braku wachy:/, no i sie robiło ciekawie, ale co mnie najbardziej zastanawialo, jak to sie dzialo ze jak już zassal i zaskoczyl i jak sie mu odkrecilo manetke do oporu i ciagnelo do 8 kafli i potem szybka zmiana i dalej to samo, to ciagnal normalnie tak jakby mial wachy dużo (wytworzyło sie podciśnienie i ssalo czy co ??)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|